Řídicí systém výtahu je určen pro náhradu starších již dosluhujících reléových řízení i pro použití v nových výtahových aplikacích. Systém je navržen jako univerzální, parametry řízení jsou nastavovány pro daný typ výtahu.. Nejmodernější funkcí systému je schopnost přenášet informace o provozu výtahu včetně evidence servisních úkonů do vybraného servisního či zákaznického centra s využitím sítí GSM, GPRS, LAN, internet, kabelové televize.
CEMOL/LGM je zařízení plnící funkce dálkové nouzové signalizace a obousměrné hlasové komunikace z klece výtahu dle normy ČSN EN 81-28 s využitím služeb sítě GSM (hlas, SMS).
Stiskem tlačítka ALARM v kabině výtahu odešle zařízení CEMOL/LGM SMS zprávu aplikaci do servisního centra nebo servisní posádce. Současně se automaticky ustanoví telefonní spojení na jedno z předdefinovaných telefonních čísel servisní organizace, která přijetím tohoto hovoru potvrdí stav ALARM. Aktivace nouzové signalizace ALARM a přijetí potvrzení ALARMU vyprošťovací službou je v kabině výtahu signalizováno světelnou signalizací. Bezdůvodnému použití tlačítka ALARM mimo stav tísně zamezuje CEMOL/LGM monitorováním chybového stavu výtahu.Zařízení dále odesílá SMS o stavu napájecího zdroje, informace o kreditu a stavu výtahového systému.
Tenzometrické vážení umožňuje detekovat překročení nosnosti a přetížení výtahové kabiny pro potřeby řízení výtahu. K indikaci těchto stavů slouží LED přímo na elektronickém modulu. Aktuální hmotnost a stav modulu vážení jsou zobrazovány na pětimístném LED displeji.
Mikroprocesorový elektronický modul vyhodnocuje zatížení tenzometrických snímačů, zváženou hmotnost kabiny porovnává s mezními hodnotami pro zvolený typ výtahu a aktivuje příslušné reléové výstupy.
BEPOL je zařízení pro signalizaci polohy kabiny výtahu ve stanici a indikaci směru jízdy výtahu. BEPOL požaduje k funkci pouze dva ovládací a dva napájecí vodiče, což je značná výhoda oproti jiným polohovým signalizacím.
Maticová polohová signalizace s velikostí znaků 50 mm, směrové šipky jsou zobrazovány na maticovém displeji střídavým problikáváním čísla stanice a znaku šipky znázorňující směr jízdy. Je možné objednat plexisklo červené barvy nebo nerezový rámeček s plexisklem (SKVM).
Maticová polohová signalizace s velikostí znaků 30 mm, směrové šipky jsou zobrazovány na maticovém displeji střídavým problikáváním čísla stanice a znaku šipky.
Nový rozváděč výtahu je vybaven frekvenčním měničem, který umožňuje maximálně plynulé rozjezdy a dojezdy výtahu do stanice, absolutně přesné (+-0,6 cm) zastavení ve stanici a v neposlední řadě menší namáhání celého výtahového stroje. FM rovněž snižuje spotřebu el. energie při provozu výtahu.